Waarom is een professioneel webdesign zo belangrijk?

vog aanvragen

Een visueel sterke en technisch goede bedrijfswebsite is dé manier om je in ons digitale tijdperk te onderscheiden van je concurrenten. Je kunt als ‘leek’ op internetgebied natuurlijk zelf een homepage of webwinkel voor je bedrijf maken. Maar waarom zou je het internetwiel opnieuw willen uitvinden? Een ICT-bedrijf dat ervaren is op het gebied van professionele webdesign weet altijd beter hoe je je in de digitale wereld het beste kunt presenteren. Wat zijn precies de voordelen van professioneel webdesign? En waarom is het laten vormgeven van een bedrijfswebsite door een websitespecialist een meer dan verstandig idee? In dit artikel gaan we dieper op deze vragen in en lichten we de belangrijkste pluspunten van hedendaagse webdesigners uit!

Eigentijds webdesign houdt bezoekers vast vanaf het eerste contactmoment

De eerste indruk die je op de buitenwereld maakt is voor ondernemingen, zzp’ers en MKB’ers cruciaal. Je krijgt namelijk, zo luidt het gezegde, geen tweede kans om een eerste (goede) indruk te maken. Professionele webdesigners weten precies hoe ze dit voor elkaar moeten krijgen. Uit onderzoeken is naar voren gekomen dat internetters in fracties van seconden beslissen of ze gaan doorklikken op een website die nieuw is, of de website verlaten om verder te zoeken. Wie gaat voor professionele webdesign houdt nieuwkomers op de website vast en maakt ze nieuwsgierig. Door de aandachttrekkende visuele looks van jouw bedrijfssite, én door de sterke, krachtige teksten, kun je nieuw klanten aantrekken en vasthouden. Een homepage of webwinkel met flitsend fotomateriaal en interessante teksten is hiervoor cruciaal. Schakel daarom een professional in op het gebied van webdesign en breidt zo je fanclub én klantenkring uit. Je zult merken dat jouw omzet, mede dankzij je efficiënt en fraai ontworpen website, snel en op korte termijn gaat groeien. En dat is natuurlijk de bedoeling van het bedrijfsleven en de dienstverleningssector!

Je wordt dikke vrienden met Google en andere zoekmachines

Een expert op het gebied van webdesign is dé specialist als het gaat om SEO-optimalisatie. SEO (Search Engine Optimalization) is een kennisgebied dat zich bezighoudt met zoekmachineoptimalisatie. Kort gezegd houdt dit in dat een website zodanig wordt gebouwd of verbeterd, dat zoekmachines op internet de betreffende site hoger gaan ranken als bezoekers bepaalde zoektermen intikken. Belangrijk om dit te realiseren is onder meer de juiste keywords gebruiken in de URL’s, de tags en in meta titels en meta descriptions. Ook linkjes in teksten, een goede lengte van websiteteksten en het gebruik van de juiste woorden en afbeeldingen draagt bij aan betere scores in online zoekmachines. Een professioneel webdesignbedrijf kan dit allemaal voor je regelen!

Hulp bij het plaatsen van de juiste call to actions

Goed (op)gebouwde bedrijfswebsites bevatten op de juiste plekken een slimme call to action. Een call to action is een zin die de bezoeker stimuleert om in actie te komen. Een bekend voorbeeld is: ‘Vraag nu een vrijblijvende prijsopgave aan via onze klantenservice.’ Of: ‘Bestel nu voordelig jouw favoriete wijnpakket via onze webshop.’ Call to actions leiden dus tot conversie en zetten bezoekers aan om met jou in zee te gaan. Jouw product moet namelijk verkocht of jouw dienstverlening moet ingehuurd worden. Een hedendaags webdesignbureau met ervaren ICT-professionals in dienst, kan je helpen op dit vlak en zo zorgen voor meer conversie, meer klanten en meer winst.

Tijdsbesparing voor ondernemers

Een ICT-specialist inhuren om jouw bestaande bedrijfssite, of een nieuw te bouwen site, op orde te maken, levert een interessante tijdsbesparing op voor starters én ervaren ondernemers. Je hoeft je immers geen zorgen meer te maken over je online presentatie, maar laat dit over aan een expert. Zo bespaar je jezelf veel tijd, stress én kosten. En die tijd en energie kun je weer stoppen in het ontwikkelen van je eigen onderneming. Lekker toch?