Influencer marketing

Zoek je naar influencer marketing kansen? Dan kun je een influencer marketing bureau inschakelen. Verdiep je eens in de influencer marketing voordelen. Influencer marketing is een veelgehoorde term van de laatste tijd. Het woord influencer wordt dan ook voor eigenlijk ieder bekende persoon die gesponsord wordt gebruikt. Net als bij bedrijven zijn er veel verschillende soorten influencers met ieder een heel eigen doelgroep en volgers die misschien wel helemaal niet te vergelijken zijn met de volgers van andere doelgroepen. 

Verdiep je in je doelgroep

Om deze reden moet je jezelf als ondernemer afvragen of je wel iets hebt aan het inschakelen van een influencer voor jouw bedrijf of merk. Influencers kunnen je aan een hoop naamsbekendheid helpen als zij een doelgroep hebben die groot genoeg is. Natuurlijk moet de doelgroep niet alleen groot zijn, maar ook aansluiten bij het product dat jij met je bedrijf verkoop of de dienst die jij met je bedrijf levert. Hiernaast moet je er ook voor zorgen dat je product of dient aansluit bij de boodschap en de content van de influencer. Een influencer die bijvoorbeeld filmpjes maakt over make-up zal niet zoveel hebben met een nieuwe drilboor. Het is ook heel lastig voor een influencer die met make-up werkt om ineens een drilboor te introduceren aan de doelgroep. Ten eerste zal het erg lastig zijn om de drilboor in het verhaal te passen en ten tweede zullen maar weinig mensen binnen de doelgroep interesse hebben in deze drilboor. 

Resultaten meetbaar maken

Voordat je begint met influencer marketing moet je voor jezelf ook goed duidelijk hebben op wie je je met je product of dienst nou eigenlijk richt en wat het doel moet zijn van je inspanningen. Spreek met de influencer ook duidelijk af wat de doelen zijn die je stelt en hoe je deze doelen inzichtelijk wilt hebben. De influencer zou natuurlijk toch aan jou moeten kunnen laten zien wat de inspanningen uiteindelijk hebben opgeleverd. Net als bij iedere andere marketingcampagne moet je kunnen zorgen dat je weet waar je voor betaalt en dat je ook continu inzicht hebt in hetgeen dat er opgeleverd wordt door de influencer. Meten is weten en dit geldt ook bij influencer marketing.